Tyn Tegnestue Arkitekter

EN
General program of Tyn Tegnestue Arkitekter’s laboratory

Guest professors
Tyn Tegnestue Arkitekter
www.tyintegnestue.no/
post@tyinarchitects.com

With our previous project with TYIN, we have found that focusing on methods and processes will create better projects and improve our skills in a more effective way than focusing on the results. Any workshop we are involved in becomes an intensive practice in collaboration, methods and practical problem solving. The complex situation we are working in requires a holistic approach, and we always try giving the responsibility of choice to who ever we are working with. Students of architecture learn by having realistic challenges and ownership of their ideas and decisions.

We will aim to break down the scope into understandable and handleable tasks and establish a pragmatic and down-to-earth dialogue between students, site, situation and involved stakeholders. Because circumstance is given such a big attention in our work, we are not able to predict or control the outcome of a workshop. This way we are forced outside our own comfort zones – a great way to develop new skills and a broader understanding of what it is to be an architect.

IT
Programma generale di Tyn Tegnestue Arkitekter

Docenti
Tyn Tegnestue Arkitekter
www.tyintegnestue.no/
post@tyinarchitects.com

Il nostro ultimo progetto con TYIN ci ha dimostrato che concentrarsi sul metodo e sul processo piuttosto che sui risultati conduce a produrre progetti migliori e ad accrescere maggiormente le nostre capacità. Ciascuno dei nostri workshop rappresenta un intenso esercizio di collaborazione, metodo e approccio problem solving. Il complesso contesto su cui andremo a lavorare necessita un approccio olistico, e noi tendiamo sempre a dare a chi lavora con noi la responsabilità delle proprie scelte. Gli studenti di architettura imparano lavorando su progetti realistici e sviluppando autonomia nelle proprie idee e decisioni.

Intendiamo scomporre il problema generale in una serie di compiti più semplici e gestibili e alimentare un dialogo realista e pragmatico fra gli studenti, il territorio, la situazione generale e le molteplici personalità coinvolte. Poiché prestiamo massima attenzione alle circostanze specifiche in cui ci troviamo a operare, non siamo in grado di prevedere o controllare il risultato del workshop. Ragionare in questo senso ci spinge a uscire fuori dai nostri rifugi – un’ottima strada per sviluppare nuove capacità e una più ampia consapevolezza di ciò che significa essere un architetto.

One comment on “Tyn Tegnestue Arkitekter
  1. Elia Rossi says:

    Dear Sirs,
    I asked to attend your workshop, entering your name as my first choice. Unfortunately, I had been assigned to another teacher. Is there the possibility to join anyway? In case that someone gives up, I would like to supersede! Yours faithfully, Elia Rossi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s